Değerli Öğrenme Nesnesi Geliştiricileri ;
Eğer ürettiğimiz nesnelerin kaynak dosyalarını paylaşıyorsak (örneğin FLA) ve bunu Adobe Flash Programını kullanarak yapıyorsak bu durumda bazı hususlara dikkat etmemiz, geliştirdiğimiz öğrenme nesnesinin yeniden düzenlenebilmesine olanak sağlayacaktır. Başkasının yazdığı kodu değiştirmek, bazen yeniden yazmaktan daha çok zaman alabilir. Yazdığımız kod bloklarına yeterli uzunlukta açıklama eklememiz o kod bloğunun veya satırının anlaşılması için gerekli olacaktır. Aynı zamanda bazen bir satır çok karmaşık olabilir. Onun da ayrıca açıklanmasında fayda vardır. Açıklama yazmak zahmetli ve prosedür gibi görünse de bir kaç kere başkasının yazdığı kodu yanlız başınıza inceleme ve değiştirme zorunda kaldığınızda niye bu kadar üzerine düştüğümü anlayacaksınız. Bu açıklamaların yanında bazı karışık uzun kodlamalarda öğrenme nesnesinin çalışma mantığı da ayrıca yazılmalıdır. Kodu yazan geliştirici bile kendi yazdığı kodun mantığını kısa bir süre sonra unutacaktır.
Diğer bir husus da sahnede kullandığımız objelere ve değişkenlere anlamlı isimler vermektir. Örneğin iki sayının toplamını aktaracağınız değişkene "t" ismini verebileceğiniz gibi "toplam" ismini de verebilirsiniz. Ama toplam yazmak daha anlamlı olacaktır. Yazdırma yapmak amacıyla tıklanacak bir düğmeye (buton) "yazdir_btn" yerine kısaca "yzd" yazmak ne kadar işi zorlaştıracaktır. Hani bazen bir kitabı elinize aldığınızda bir bakarsınız ki saatler geçmiş , kitabı yarılamışsınız. Kitap o kadar akıcı bir dille yazılmıştır ki beyninizi hiç zorlamaz. Aynen kodu okurken, incelerken de bu durum geçerlidir.
Açık ,anlaşılır,kolay geliştirilebilen kodlar yazmanız dileğiyle.