Amaç özgün bir senaryo oluşturmak ve sayfalarca işlenen konunun hepsini tek bir ekranda kısa ve öz olarak vermektir.
Kavram haritaları, öğrencilerin verilen yeni bilgileri öğrenirken eski bilgilerini de kullanmaları ve yeni bilgileri anlamaları, dolayısı ile anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirebilmek için geliştirilmiştir.
Anlamlı öğrenmenin gerçekleşmesi için üç koşul vardır. Bunlar;Eğitim-öğretim materyalleri, öğrenen kişilerin dilinde, açık ve örneklerle pekiştirilmeli ve bunlar öğrenenin eski bilgilerine nakledilebilir olmalıdır. Yeni bilgi öğrenen kimse, konu ile ilgili eski bilgilere sahip olmalıdır.Öğrenmekte olan birey, anlamlı öğrenmeyi seçmelidir.
Öğreticinin yaptığı tanımlar ya da önerme sözcükleri ve ölçme araçları basit olmalıdır. Kavram haritaları, bilgiyi düzenlemek ve simgeleştirmek için geliştirilmiş bir yöntemdir. Kavramlar kutulara yazılarak, birbirleri ile olan ilişkileri doğrultusunda bağlantıları, çizgilerle belirtilir.
KAVRAM HARİTASI OLUŞTURMA
İyi bir kavram haritası oluşturabilmek için, öğrenicinin çok iyi bildiği kavramları-bilgileri seçmek gerekmektedir. Kavram haritaları, bir bütünün parçalarını aktarmada, uzun bir metnin ana fikrini ortaya koymada veya bir sorunun bölümlerini tanımlamada oldukça etkilidir.Bütün belirlendikten sonraki adım, bu bütüne ulaşmayı sağlayacak anahtar terimleri bulmaktır. Yardımcı terimler listelenir ve en basit olandan en karmaşık olana doğru sıralanır.Sonraki adım, kavram haritasına giriş yapmaktır. Bu işlemi, haritayı oluşturan kişi isterse, bu amaçla geliştirilmiş yazılımlar kullanarak gerçekleştirebilir. Bu amaçla geliştirilen programlar, kavram haritası oluşturma ve hiyerarşik yapıyı şekillendirme, ilişkileri kurma gibi bir çok konuda kolaylık sağlamaktadırlar.